8.1.14

Äggplock, insättning och lätt överstimulering


Den 14 november var vi på Carl von Linné-kliniken för äggplock och ut kom 16 ägg om jag minns rätt. Den 16 november var vi tillbaka för insättning och 7 stycken frystes ner.
Läkaren sa att det var rätt nära en överstimulering men vi var bara glada att allt gått bra.

Måndagen 18 november vaknar jag med enorma smärtor. Vet inte riktigt var jag skall ta vägen och ringer min man och ber honom komma hem för att ta hand om M.
Av smärtan blir jag illamående och lägger mig i badrummet, där ligger jag på golvet i 2,5 timme.
Ringer kliniken och de hänvisar till att ringa läkaren på Oxbackskliniken i Södertälje.
Vi får läkarbesök samma dag och det konstateras en lätt överstimulering - smärtan har troligen berott på att äggstockarna av tyngden och storleken vridit sig.

Jag får blodförtunnande sprutor utskrivna på recept - i förebyggande syfte så att jag inte får blodpropp. En bra tanke från min läkare som säger att av 300 stimuleringar så brukar 1 få överstimulering. Min "tur" detta år säger jag.


Inga kommentarer: