15.10.13

09-21

Kalendernoteringen fem minuter innan 9.00 och fem minuter innan 21.00 - varje dag.
Nygamla rutiner som införlivas i vardagen. Nässprayen, 1 puff i vardera näsborre morgon och kväll.

Inte helt lätt att komma ihåg. Känner att jag har en mer lättsam inställning till medicinerna än sist.
Då var allting så främmande och skrämmande. Det är fortfarande skrämmande. Men vi har erfarenhet och det känns som en stabil grund att stå på.

Jag ser bilder i mitt huvud på M som stolt storasyster till sitt lillasyskon. Nu är det bara att tänka positivt och samtidigt inte försöka tänka så mycket alls egentligen.
Det är en stor sak att försöka bli gravida med syskon. Men jag har också en liten människa att fokusera på. Som gör att det förhoppningsvis blir lättare än den första resan.
Hon håller mig i handen när jag tagit blodprov och jag tvekar inte att hon kommer hålla mig i handen när jag skall ta sprutorna i magen.


Ett fantastiskt barnbesked ikväll från en fantastisk kvinna. Äntligen skall hon och hennes man få åka och hämta hem sin son. Efter 9 års barnlöshet, väntan & längtan så är det deras tur.
Jag grät när jag läste hennes uppdatering på Facebook. De kommer bli så fina föräldrar!

Kärleken är stor! Ta vara på dig du som läser - du lever bara en gång!

Utsikt från vårt sovrumsfönster

Inga kommentarer: