31.12.11

Vi skriver sista dagen på detta år

2011 är ett år som verkligen gått fort

Föräldraledighet - var jag till och med mitten av mars, då hade jag varit hemma med Maja i 1 år och 4 månader

Dagis - började Maja på den 1 mars och allting gick bra med inskolning och hon trivs jättebra!

Jobb - på den fronten har det hänt massor. Blev varslad om uppsägning från mitt säljarjobb på tidningen MC-Nytt 12 dagar innan jag skulle tillbaka efter föräldraledigheten. De skötte det så fruktansvärt illa. Blev uppsagd från och med 1 april men tack vare min svägerska som tipsade om jobb sökte jag ett som arbetsledare på Parken Zoo och fick det! Jobbade april-september och det var verkligen en spännande sommarsäsong. En vecka innan säsongsjobbet tog slut lyckades jag knipa mitt nuvarande jobb som säljare/projektledare på en reklambyrå. Provanställd till mars, så vi får hoppas man får behålla det. Summa summarum så var det bra att bli uppsagd. Jag har 20 minuter till jobbet och slipper pendla i fyra timmar/dag till Stockholm.

Bebisar - Maja fick två kusiner efter sommaren. Edwin på pappas sida som kom i augusti och Idun på mammas sida som kom i oktober.


Utveckling - Maja har under året lärt sig väldigt mycket. Hon blev 2 år i slutet av november och kan sätta ihop flera ord, räkna 1-9 och sjunga en del sånger så man förstår vad hon sjunger.
Jag har skrivit upp de framsteg hon gjort i en liten bok så att man inte skall glömma bort.

2011 har som sagt gått rysligt fort. Mycket som händer på ett år, inte klokt egentligen.
Är så glad att jag fått vara Majas mamma ett år till i hennes och vårt liv. Älskade unge som jag älskar så mycket!

Gott slut och gott nytt!