9.7.11

Det barn som aldrig blev

Kanske var det idag den 9 juli eller inom de närmsta dagarna som Egon var beräknad till efter glädjebeskedet 2008 att vi var gravida. Glädjen som efter 12 veckor utbyttes till den tyngsta natten och morgonen då jag trodde jag skulle dö.

Det barn som aldrig blev, för något var fel på vårt blivande barn. Det är inget jag dagligen tänker på och det är heller inget jag sörjer över på det viset, för jag är så glad att vi fick Maja.
Men visst har man funderat över det barn som aldrig blev. Som tog en plats på himlavalvet istället.
Trots allt var det ett litet liv därinne, som med tickande hjärta visade sig på ultraljudet. Som gjorde oss lyckliga!

Egon är en sten jag bär i livets ryggsäck. Och just dessa dagar i juli så känns just den lilla stenen lite extra...

Inga kommentarer: