18.11.10

Inslag i SVT - och hur kan vi hjälpa er som kämpar?

Igår var SVT här och gjorde ett inslag om harpesten
SVT Östnytt om Majas harpest

Det har snart gått två månader sedan Maja insjuknade i detta och jag vet att det kanske låter klemigt men jag vill ta tillfället i akt och tacka på mina bara knän vilket enormt stöd vi har haft från alla nära, kära och bloggvänner som hört av sig på telefon, bloggen, facebook.
Att känna det stödet och att man inte är ensam är oerhört tacksamt när man befinner sig i en jobbig situation! Hoppas ni vet att vi är ytterst tacksamma för allt ni gjort för oss!


Och när vi ändå är inne på känslor. Hur skall man förhålla sig till alla som kämpar på i IVF-träsket dag ut och dag in, som aldrig blir gravida, som blir gravida men inte får behålla sitt barn, som lägger sjukt mycket pengar på att försöka uppnå något som för många är så självskrivet.

Det är känsligt. Som två stränder med ett hav emellan där ena stranden symboliserar de som äntligen blivit föräldrar, den andra stranden de som fortfarande kämpar och så ett hav däremellan där de som mår så dåligt försöker hålla sig flytande för att inte hamna på botten.

Hur och vad kan vi göra för alla som kämpar och som försöker komma på fötter igen efter tunga sorger och förluster? Hur kan vi hjälpa er? Kan vi det trots att vi står på andra stranden? Vi vill ju så gärna att alla skall kunna samlas på en och samma strand.
Många tankar som snurrar...



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag står på den där stranden där vi har lyckats, jag tänker donera ägg. På det sättet kan jag kanske hjälpa nån mamma och pappa över vattnet och de får komma till "min" strand.

Anonym sa...

Vilken fin människa du är Jannica!
Kram Sofia

IVF-Karusell sa...

Hej anonym och Sofia! Åh, blir ju nyfiken på vilka ni är - ingen blogg?

Fantastiskt att du vill donera ägg anonym - det är verkligen behjärtansvärt!

Tack Sofia - det värmer det du skriver och är övertygad om att du också är det!

Anonym sa...

Hejsan!
Nej tyvärr, ingen blogg, mitt liv är inte intressant nog + att jag är för odataintresserad.

Jag har 2 barn via IVF, lyckades på IVF nr 1 och FET nr 2(FET nr 1 blev MA). Jag brukar kalla mig KarroBarro när jag kommenterar på olika bloggar, missade det denna gång..
Hoppas ni får en bra jul!

MVH/KarroBarro(anonym som ska donera ägg)