26.7.10

Inget annat behöver jag

Jag behöver inget annat i världen än min familj. Utan dem är jag fattig.
Saker är bara saker och inget av värde. Det viktigaste är människorna i min närhet.

Jag går sönder av kärlek till Maja.

Lyckan. Att få ligga nära henne när hon precis har somnat.
Så liten och nätt. Överöser henne med pussar.
Ett barn. Vårt barn. Obeskrivligt.

Så många ord som snurrar i huvudet.
Så mycket tacksamhet. Så många känslor och tankar.
Vilken upplevelse - obetalbar!

Snälla - ni som orkar, fortsätt kämpa!
Sök pengar från stiftelsen Wabbie. Prata av er alla känslor som finns när man går igenom ofrivillig barnlöshet. Orka finnas där för varandra i svåra tider.

Det är ett helvete till och från och alla har vi olika erfarenheter.
Men jag hoppas - hoppas verkligen att ni tycker det är värt blod, svett och tårar när ni ligger där tätt intill ert barn och inte vet vart ni skall ta vägen för att ni är så glada, lyckliga och alla miljoner andra känslor på samma gång.


Inga kommentarer: